Зміна нанотвердості та зносостійкості поршневих кілець при варіюванні параметрів нанесення плазмового покриття

Д. Б. Глушкова$^{1}$, В. І. Большаков$^{2}$, А. В. Калінін$^{2}$, А. І. Воронков$^{1}$, Д. Л. Левчинський$^{2}$, Л. Л. Костіна$^{1}$

$^{1}$Харківський національний автомобільно-дорожній університет, вул. Ярослава Мудрого, 25, 61002 Харків, Україна
$^{2}$Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, вул. Чернишевського, 24а, 49600 Дніпро, Україна

Отримано: 10.10.2019; остаточний варіант - 28.10.2019. Завантажити: PDF

Основною причиною виходу з ладу поршневих кілець є зношування робочих поверхонь. Створення в одному матеріалі комбінації високої твердості з високою пластичністю реально в гетерогенному сплаві. Актуальною представляється проблема розробки методу підвищення зносостійкості поршневих кілець.

Ключові слова: поршневі кільця, зношування, робочі поверхні, зносостійкість.

URL: http://mfint.imp.kiev.ua/ua/abstract/v42/i01/0077.html

PACS: 62.20.Qp, 68.35.Gy, 68.55.J-, 68.55.Ln, 81.15.Rs, 81.40.Pq


ЦИТОВАНА ЛІТЕРАТУРА
  1. U. M. Matsevityi, ProblemyMashinostroeniya [Problems of Engineering Industry], 5, No. 2: 5 (2002) (in Russian).
  2. K. E. Grinkevich, Trenie i Iznos [Friction and Wear], No. 3: 344 (2003) (in Russian).
  3. A. I. Birger, Ostatochnye Napryazheniya [Residual Stresses] (Moscow: Mashgiz: 1993) (in Russian).
  4. A. D. Kovalenko, Termouprugost [Thermoelasticity] (Kyiv: Vyshcha Shkola: 1995) (in Russian).
  5. V. G. Padalka, G. N. Gutnik, A. A. Andreev et al., Opyt Ekspluatatsii i Povysheniya Effektivnosti Ustanovok ‘Bulat’ [Experience of Exploitation and Increasing the Efficiency of ‘Bulat’ Installations] (Moscow: CNII-Atominform: 1986) (in Russian).
  6. A. A. Andreev, L. P. Sablev, V. M. Shulaev, and S. N. Grigoriev, Vakuumno-Dugovoe Ustroystvo i Pokrytie [Vacuum-Arc Device and Coating] (Kharkiv: NNTs KhFTI: 2005) (in Russian).
  7. M. Suzuki, Journal of Society of Tribologists and Lubrication Engineers, 57, No. 1: 23 (2001).