Теоретичні та експериментальні дослідження зносу контактних дротів та струмознімальних елементів струмоприймачів

А. В. Антонов$^{1}$, В. Г. Сиченко$^{2}$

$^{1}$Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, вул. Академіка Лазаряна, 2, 49010 Дніпро, Україна
$^{2}$Філія «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут залізничного транспорту» ПАТ «Укрзалізниця», вул. І. Федорова, 39, 03038 Київ, Україна

Отримано: 09.12.2020. Завантажити: PDF

Метою роботи є обґрунтування доцільності застосування запропонованого методу прогнозування зносу ковзного сильнострумового контакту, шляхом зіставлення результатів прогнозування з результатами експерименту. В умовах забезпечення високої якості послуг перевезення пасажирів та вантажів особливої актуальності набуває питання забезпечення надійної роботи елементів сильнострумового контакту «контактний дріт–струмознімальний елемент», від працездатності якого залежить надійність роботи системи тягового електропостачання в цілому. Запропоновано та обґрунтовано доцільність застосування методу прогнозування зносу ковзного сильнострумового контакту, який відрізняється від існуючих можливістю врахування сукупності впливаючих на процес струмознімання факторів шляхом зіставлення прогнозованих значень зносу ковзного сильнострумового контакту з даними, отриманими експериментальним шляхом. Результати досліджень показують можливість зменшення зносу контактного дроту до 11% при його взаємодії з графітовими струмознімальними елементами та підвищення ефективності використання струмознімальних елементів до 25%.

Ключові слова: струмознімання, величина зносу, контактний дріт, струмоприймач, струмознімальний елемент.

URL: https://mfint.imp.kiev.ua/ua/abstract/v43/i03/0425.html

PACS: 05.60.Cd, 81.40.Pq, 81.70.Bt, 89.20.Kk, 89.40.Bb


ЦИТОВАНА ЛІТЕРАТУРА
  1. Yu. L. Bolshakov and, A. V. Antonov, Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 4, No. 58: 57 (2015) (in Ukrainian). Crossref
  2. Yu. L. Bolshakov and A. V. Antonov, Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 6, No. 60: 34 (2015) (in Ukrainian). Crossref
  3. HOST 32680-2014. Tokosyemnyye Elementy Kontaktnye Tokopriyemnikov Elektropodvizhnogo Sostava [Pantograph Current Collectors Contact Elements of Electric Rolling Stock] (Moscow: Standartinform: 2015) (in Russian).
  4. Yu. E. Kuptsov, Besedy o Tokos’eme, Ego Nadezhnosti, Ekonomichnosti i o Putyakh Sovershenstvovaniya [Conversations about the Current Collection and its Reliability, Efficiency and on Ways to Improve] (Moscow: Modern: 2001) (in Russian).
  5. Yu. E. Kuptsov, Trudy TsNII MPS, No. 233: 67 (1962) (in Russian).
  6. F. Kiessling, R. Puschmann, A. Schmieder, and E. Schneider, Contact Lines for Electric Railways: Planning, Design, Implementation, Maintenance (2 Ed.) (John Wiley and Sons: 2009).
  7. M. Kaniewski, V. Kuznetsov, P. Hubskyi, V. Sychenko, and A. Antonov, Proceedings of 24th International Scientific Conference. Transport Means 2020, No. 24: 260 (2020).
  8. Yu. E. Kuptsov, Uvelichenie Sroka Sluzhby Kontaktnogo Provoda [The Increase Resource of a Contact Wire] (Moscow: Marshrut:1972), p. 160 (in Russian).
  9. V. Ya. Berent, Materialy i Svoystva Elektricheskikh Kontaktov v Ustroystvakh Zheleznodorozhnogo Transporta [Materials and Properties of the Electrical Contacts in the Devices of Railway Transport] (Moscow: Intext: 2005).
  10. A. V. Antonov, Yu. L. Bolshakov, and V. G. Sychenko, Problemy Kolejnictwa, 61, No. 177: 13 (2017). Crossref
  11. A. V. Antonov and V. G. Sychenko, Archives of Transport, 44, Iss. 4: 7 (2017). Crossref
  12. A. V. Antonov, IEEE 6th International Conference on Energy Smart Systems (ESS), No. 6: 273 (2019).
  13. A. V. Antonov, Yu. L. Bolshakov, and V. G. Sychenko, Pristriy dlya Vyznachennya Parametriv Vugilnih Strumoznimalnih Elementiv [A Device for Determining the Parameters of the Coal Contact Element]: Patent UA, No. 114369 (2017) (in Ukrainian).
  14. D. O. Bosiy and V. G. Mandych, Elektrifikatsiya Transportu, No. 2: 35 (2011).
  15. I. M. Gelfand and E. G. Glagoleva, Koordinatnyy Metod [Coordinate Method] (Moscow: Nauka: 1971), p. 87.
  16. A. V. Frayfeld and G. N. Brod, Proektirovanie Kontaktnoy Seti [Design of a Contact Network] (Moscow: Transport: 1991) (in Russian).
  17. V. P. Miheev, Kontaktnye Seti i Linii Elektroperedachi [Contact Network and Transmission Lines] (Moscow: Marshrut: 2003) (in Russian).
  18. V. O. Diakov, D. O. Bosiy, and A. V. Antonov, Kontaktna Merezha Elektrifikovanykh Zaliznyts. Ulashtuvannya Kontaktnoyi Merezhi [Contact Network of Electrified Railways. Contact Network Design] (Dnipro: Standart-Servis: 2017) (in Ukrainian).