Теоретичні та експериментальні дослідження зносу контактних дротів та струмознімальних елементів струмоприймачів
А. В. Антонов$^{1}$, В. Г. Сиченко$^{2}$
$^{1}$Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, вул. Академіка Лазаряна, 2, 49010 Дніпро, Україна
$^{2}$Філія «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут залізничного транспорту» ПАТ «Укрзалізниця», вул. І. Федорова, 39, 03038 Київ, Україна
Отримано: 09.12.2020. Завантажити: PDF
Метою роботи є обґрунтування доцільності застосування запропонованого методу прогнозування зносу ковзного сильнострумового контакту, шляхом зіставлення результатів прогнозування з результатами експерименту. В умовах забезпечення високої якості послуг перевезення пасажирів та вантажів особливої актуальності набуває питання забезпечення надійної роботи елементів сильнострумового контакту «контактний дріт–струмознімальний елемент», від працездатності якого залежить надійність роботи системи тягового електропостачання в цілому. Запропоновано та обґрунтовано доцільність застосування методу прогнозування зносу ковзного сильнострумового контакту, який відрізняється від існуючих можливістю врахування сукупності впливаючих на процес струмознімання факторів шляхом зіставлення прогнозованих значень зносу ковзного сильнострумового контакту з даними, отриманими експериментальним шляхом. Результати досліджень показують можливість зменшення зносу контактного дроту до 11% при його взаємодії з графітовими струмознімальними елементами та підвищення ефективності використання струмознімальних елементів до 25%.
Ключові слова: струмознімання, величина зносу, контактний дріт, струмоприймач, струмознімальний елемент.
URL: https://mfint.imp.kiev.ua/ua/abstract/v43/i03/0425.html
PACS: 05.60.Cd, 81.40.Pq, 81.70.Bt, 89.20.Kk, 89.40.Bb