Особливості дослідження міцности покриття та методи підвищення його показників за допомогою плазмового напорошення робочих органів газотурбінних двигунів і установок
В. О. Лебедєв$^{1}$, О. М. Дубовий$^{1}$, С. А. Лой$^{1}$, С. В. Новиков$^{2}$
$^{1}$Національного університету кораблебудування імені Адмірала Макарова, Херсонська філія , просп. Ушакова, 44, 73003 Херсон, Україна
$^{2}$Інститут електрозварювання ім. Є. О. Патона НАН України, вул. Казимира Малевича, 11, 03150 Київ, Україна
Отримано: 01.03.2022; остаточний варіант - 15.07.2022. Завантажити: PDF
Сучасний рівень розвитку техніки вимагає збільшення кількости швидкісних машин і механізмів, відповідного підвищення довговічности зносостійкости промислових механізмів, збільшення терміну служби деталів цих машин. Економічно-технічною альтернативою розширенню виробництва запчастин для наявних механічних об’єктів є повторне використання зношених деталів, відновлених під час ремонту аґреґатів. Розглянуто вивчення якості покриття як за відомими методиками, так і з використанням нових розробок технічних засобів дослідження. Проаналізовано методи забезпечення міцности (адгезії) покриттів та методи їх контролю з розробкою нових варіянтів порошкових матеріялів, що забезпечують необхідну якість захисного шару. Особлива увага приділяється міцності покриття при теплових навантаженнях і перевантаженнях, характерних для роботи газотурбінних двигунів і установок. На основі розробленого математичного моделювання описано напружений стан покриття. Наведено деякі напрямки подальшого розвитку методи плазмового напорошення, а також відзначено імпульсні впливи на технологічний процес напорошення.
Ключові слова: турбінні двигуни й установки, плазмове напорошення, міцність покриттів, мікроструктура.
URL: https://mfint.imp.kiev.ua/ua/abstract/v44/i10/1293.html
PACS: 07.10.Lw, 46.55.+d, 68.37.-d, 81.15.Rs, 81.15.-z