Досвід виробництва гарячекатаного прокату товщиною у 5 мм з високоміцної криці марки типу 32NiCrMoV9
О. Г. Курпе$^{1}$, В. В. Кухар$^{2}$
$^{1}$Інжинірингова компанія «Метінвест Інжиніринг», вул. Князя Ярослава Мудрого, 53, 49000 Дніпро, Україна
$^{2}$Технічний університет «Метінвест Політехніка», вул. Південне шосе, 80, 69008 Запоріжжя, Україна
Отримано: 25.04.2023; остаточний варіант - 08.05.2023. Завантажити: PDF
Метою дослідження є виготовлення дослідної партії рулонного та листового прокату розмірами у 5$\times$1500 мм з високоміцної марки криці типу 32NiCrMoV9 в умовах, обмежених характеристиками наявного устаткування прокатних станів. В роботі виконано аналізу, визначено технологічну схему виробництва листового прокату та здійснено перевірку технічних можливостей устаткування. Запропоновано схему виробництва листового прокату, яка включає попередню прокатку безперервнолитих слябів на товстолистовому стані 3600 з одержанням катаного слябу товщиною у 130 мм, прокатку рулонів на стані 1700, відпалювання у ковпакових печах, розрізання на листи на аґреґаті поперечної порізки. З використанням методів математичного моделювання розроблено технологічні рекомендації з виробництва рулонів з високоміцної марки криці типу 32NiCrMoV9 на стані 1700, які включають температурно-деформаційний, швидкісний режими прокатки та спрямовані на забезпечення ліпших балістичних результатів кінцевого продукту, що є успадкованими. Виготовлено дослідну партію рулонного прокату в умовах широкоштабового стану 1700. Встановлено, що процес прокатки на стані 1700 супроводжується підвищеним рівнем навантажень на головні двигуни чорнової групи клітей з дотриманням встановлених обмежень по силі прокатки. За результатами механічних випробувань визначено, що після відпалювання рулонів рівень твердости високоміцної марки криці типу 32NiCrMoV9 понизився до рівня 22–24 $HRC$, який є нижчим за твердість ножів та уможливлює виконати розрізання на листи розмірами у 5$\times$1500$\times$6000 мм на наявному аґреґаті поперечної порізки. Правку штаби з високим рівнем границі плинности та тимчасового опору після відпалювання здійснено зі збільшеною кількістю проходів до 7–9 та, відповідно, зменшеними навантаженнями.
Ключові слова: високоміцні криці, моделювання режиму прокатки, широкоштабовий стан, гаряча прокатка рулонів, механічні властивості.
URL: https://mfint.imp.kiev.ua/ua/abstract/v45/i05/0687.html
PACS: 62.20.F-, 81.05.Bx, 81.20.Hy, 81.40.Ef, 81.40.Lm, 81.70.Bt, 83.50.Uv