Вплив надлишкового тиску в процесі кристалізації на структуру та властивості стопу системи Al-Si-Cu для авіяційної техніки
М. М. Петришин$^{1}$, А. Ю. Сезоненко$^{2}$, М. М. Ямшинський$^{1,2}$, Є. Г. Биба$^{1}$, І. В. Лук’яненко$^{1,2}$, Д. С. Леонов$^{2}$, А. А. Колесніченко$^{2}$, Р. В. Литвин$^{2,3}$, М. Ю. Барабаш$^{1,2,4}$
$^{1}$Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», просп. Берестейський, 37, 03056 Київ, Україна
$^{2}$Технічний центр НАН України, вул. Покровська, 13, 04070 Київ, Україна
$^{3}$Інститут проблем матеріалознавства ім. І. М. Францевича НАН України, вул. Омеляна Пріцака, 3, 03142 Київ, Україна
$^{4}$Інститут газу НАН України, вул. Дегтярівська, 39, 03113 Київ, Україна
Отримано: 05.03.2024; остаточний варіант - 15.03.2024. Завантажити: PDF
У роботі досліджено мікролеґований високоміцний авіяційний стоп системи Al-Si-Cu, одержаний з використанням додаткового тиску на розтоп під час кристалізації. Розвинуто технологію та конструктивні особливості ламінарного заповнення форми розтопом з метою мінімізації формування технологічних дефектів лиття. Досліджено особливості структури й умови кристалізації ливарного стопу АК9М2. Визначено рівень фізико-механічних властивостей стопу та механізм його руйнування. Проаналізовано та визначено механізми перенесення тепла, що свідчать про перспективність використання стопу як матеріялу для вирішення задач теплообміну.
Ключові слова: алюмінійові ливарні стопи, термічне напорошення, острівцеві плівки, розмірні ефекти, механічні властивості, тверднення, дифрактометрія, електронна мікроскопія, оптична спектроскопія.
URL: https://mfint.imp.kiev.ua/ua/abstract/v46/i04/0325.html
PACS: 61.05.cp, 61.25.Mv, 61.66.Dk, 62.20.Qp, 64.75.Op, 81.30.Fb, 81.40.Ef