Продовження ресурсу деталей силових установок авіаційної наземної техніки в умовах експлуатації

М. Ф. Дмитриченко$^{1}$, В. В. Варюхно$^{1}$, А. В. Кулініч$^{1}$, А. Г. Довгаль$^{1}$, В. П. Коба$^{2}$

$^{1}$Національний транспортний університет, вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, 01010 Київ, Україна
$^{2}$Національний авіаційний університет, просп. Космонавта Комарова, 1, 03058 Київ, Україна

Отримано: 29.10.2015; остаточний варіант - 18.07.2016. Завантажити: PDF

Розглянуто питання продовження ресурсу та відновлення деталей циліндропоршневої групи двигунів внутрішнього згоряння. Розроблено методику моделювання умов роботи пари «канавка–кільце» двигунів і проведено дослідження зносостійкості алюмінієвого стопу Ал-25 з електроіскровими покриттями різного складу в парі з леґованою хромом сталлю в умовах високотемпературного фретинґ-процесу. Визначено оптимальні режими зміцнювального оброблення канавок для поршневих кілець поршнів двигунів внутрішнього згоряння.

Ключові слова: авіаційна наземна техніка, двигун внутрішнього згоряння, циліндропоршнева група, зносостійкість, електроіскрове леґування, фретинґ-корозія.

URL: http://mfint.imp.kiev.ua/ua/abstract/v39/i01/0069.html

PACS: 46.50.+a, 46.55.+d, 62.20.Qp, 68.35.bd, 68.35.Ct, 81.15.Pq, 81.40.Pq


ЦИТОВАНА ЛІТЕРАТУРА
  1. А. Г. Довгаль, Л. В. Бурдюженко, І. В. Ткаченко, Сучасні процеси механічної обробки інструментами з НТМ та якість поверхні деталей машин (Київ: Інститут надтвердих матеріалів ім. В. М. Бакуля НАН України: 2003), с. 313.
  2. A. F. Acar, F. Ozturk, and M. Bayrak, Mater. Technol., 44, No. 6: 391 (2010).
  3. О. Г. Гасангусенов, Вестник АГТУ. Серия: Морская техника и технология, № 1: 111 (2013).
  4. Н. Ю. Дударева, Вестник УГАТУ, 14, № 3: 111 (2010).