Вплив металевих волокон і порошкової бури на характеристики тертя та зношування гальмових накладок на органічній основі

Ирем Бурджу Алґан, Адем Курт

Університет Газі, технологічний факультет, департамент матеріалознавства та металургії, 06500 Анкара, Туреччина

Отримано: 05.10.2017. Завантажити: PDF

Досліджено використання різних матеріялів у композиціях гальмівних дисків. Порошки бури, мідні чи то бронзові волокна додавалися до складу безазбестового органічного гальмівного диску з метою дослідження впливу типу та кількости добавки на характеристики тертя та зносу гальмівних дисків. Вперше методою порошкової металурґії було розроблено три різних групи зразків, що містять різну кількість порошку бури, мідних і бронзових волокон (1,5, 3, 4,5 і 6% ваги). Суміші готувалися за допомогою мішалки промислово типу, пресувалися гідравлічним пресом, а потім спікалися за температури 185°С протягом 24 годин. Тестування зразків на тертя–знос проводили за допомогою Chase Machine відповідно до стандарту SAE 661; потім поверхні тертя зразків досліджувалися сканівним електронним мікроскопом. Випробування на твердість проводили за Бринеллевою методою. Результати випробувань свідчать, що, у той час як додавання різної кількости порошку бури підвищує зносостійкість гальмівних дисків, додавання мідних та бронзових волокон збільшує показники відновлення, значення коефіцієнтів нормального та гарячого тертя зі збільшенням кількости металевого волокна.

Ключові слова: безазбестові органічні гальмівні диски, бура, металеве волокно, зносостійкість, коефіцієнт тертя.

URL: http://mfint.imp.kiev.ua/ua/abstract/v39/i11/1511.html

PACS: 61.72.Ff, 61.72.Qq, 62.20.Qp, 68.37.Hk, 81.05.Ni, 81.20.Ev, 81.40.Pq, 82.80.Pv


ЦИТОВАНА ЛІТЕРАТУРА
  1. R. Ertan and N. Yavuz, Wear, 268: 11 (2010). Crossref
  2. S. J. Kim, K. S. Kim, and H. Jang, J. Mater. Process. Technol., 136, Nos. 1–3: 202 (2003). Crossref
  3. H. Jang, K. Ko, S. J. Kim, R. H. Basch, and J. W. Fash, Wear, 256, Nos. 3–4: 406 (2004). Crossref
  4. T. R. Chapman, D. E. Niesz, R. T. Fox, and T. Fawcett, Wear, 236, Nos. 1–2: 81 (1999). Crossref
  5. U. S. Hong, S. L. Jung, K. H. Cho, M. H. Cho, S. J. Kim, and H. Jang, Wear, 266, Nos. 7–8: 739 (2009). Crossref
  6. I. Mutlu, C. Oner, and F. Findik, Materials and Design, 28, No. 2: 480 (2007). Crossref
  7. I. Sugözü, I. Can, and C. Oner, Industrial Lubrication and Tribology, 66: 6 (2014). Crossref
  8. M. Kumar and J. Bijwe, Wear, 269, Nos. 11–12: 826 (2010). Crossref
  9. M. Kumar and J. Bijwe, Wear, 303, Nos. 1–2: 569 (2013). Crossref
  10. M. Kumar and J. Bijwe, Tribology International, 44, No. 2: 106 (2011). Crossref
  11. M. Kumar and J. Bijwe, Wear, 270, Nos. 3–4: 269 (2011). Crossref
  12. P. Filip, Z. Weiss, and D. Rafaja, Wear, 252, Nos. 3–4: 189 (2002). Crossref
  13. M. Eriksson and S. Jacobson, Tribology International, 33, No. 12: 817 (2000). Crossref
  14. T. Singh and A. Patnaik, Archives of Civil and Mechanical Engineering, 15, No. 1: 142 (2015). Crossref
  15. M. Kchaou, A. Sellami, R. Elleuch, and H. Singh, Materials and Design, 52: 533 (2013). Crossref
  16. A. Sellami, M. Kchaou, R. Elleuchi, A.-L. Cristol, and Ya. Desplanques, Materials and Design, 59: 84 (2014). Crossref
  17. B. Öztürk and S. Öztürk, Tribology Letters, 42: 339 (2011). Crossref
  18. B. Öztürk, S. Öztürk, and A. Adigüzel, Tribology Transactions, 56: Iss. 3: 428 (2013). Crossref