Енергетичні та енергетичні параметри профілів кочення колісних дисків пониженої металомісткости з тороїдальними фланцями
В. В. Чигиринський$^{1}$, І. Є. Волокітіна$^{2}$
$^{1}$Rudny Industrial Institute, 38 50 Let Oktyabrya Str, KZ-111500 Rudny, Kazakhstan
$^{2}$Карагандинський індустріальний університет, просп. Республіки, 30, 101400 Теміртау, Республіка Казахстан
Отримано: 08.10.2023; остаточний варіант - 15.11.2023. Завантажити: PDF
У статті проведено експериментальну оцінку технологічних можливостей профілів хвилеподібної форми та підтвердження класичної течії металу на профілях ободів коліс з тороїдальною посадковою полицею. Під час експериментів реєстрували такі параметри: температуру в чистовому калібрі, зусилля прокатки у 2-му, 4-му, 6-му і 7-му проходах, струм, напругу та число оборотів двигуна. Аналіза експериментальних даних прокатки профілів 7.0-20-03, 8.5-20-03 і 228G-020-01 показує, що технологічні можливості спеціяльного прокату для ободів коліс вантажних автомобілів із хвилеподібною центральною частиною значно вищі за серійні профілі, в яких центральна зона має прямокутню форму. Можливе пониження маси профілів без зміни параметрів процесу, тобто сили та моменту прокатки. Це свідчить про вплив ефектів додаткового та кінематичного впливу на осередок деформації в реальних умовах виробництва.
Ключові слова: обід колеса, металомісткість, енергосилові параметри, прокатка, заготовка.
URL: https://mfint.imp.kiev.ua/ua/abstract/v46/i04/0343.html
PACS: 46.70.-p, 62.20.-x, 62.40.+i, 81.20.Wk, 81.40.Ef, 83.50.Uv