Металографічні та механічні дослідження литого жароміцного стопу
М. Ешауі, А. Хаджі
Badji Mokhtar University, 23000 Annaba, Algeria
Отримано: 21.06.2017. Завантажити: PDF
Для встановлення механізму руйнування було вивчено виготовлену з модифікованої жароміцної сталі НР40 трубу з аміячного заводу, що вийшла з ладу після короткотермінового використання. Вивчення деґрадації матеріялу було проведено за допомогою оптичної та сканівної електронної мікроскопій у комбінації з енергодисперсійною спектроскопічною аналізою, рентґенодифракційними дослідженнями та механічними випробуваннями. Встановлено, що виділення насичених Хромом карбідів викликає коалесценцію меж зерен. Також встановлено істотне зростання та розріджений розподіл у матриці вторинних карбідів, що приводить до зниження пластичности матеріялу навіть після короткотермінового використання. Основною причиною виходу труб з ладу є пошкоджений каталізатор. Ця проблема може спричинити підвищення температури, що призводить до локального перегріву в нижній частині труби. Саме перегрівання, перш за все, є відповідальним за значні деґрадацію мікроструктури, погіршення межі плазучости та механічних властивостей труб.
Ключові слова: жароміцна сталь, карбід, механізм пошкодження, перегрів, плазучість.
URL: http://mfint.imp.kiev.ua/ua/abstract/v39/i08/1119.html
PACS: 62.20.Hg, 62.20.M-, 64.75.Op, 81.30.Mh, 81.40.Cd, 81.40.Lm, 81.40.Np