Формування оптимальної конструкційної міцности авіяційних кріпильних прогоничів з титанових стопів
О. М. Івасишин, П. Є. Марковський, Ю. Я. Мєшков, А. В. Шиян
Інститут металофізики ім. Г.В. Курдюмова НАН України, бульв. Академіка Вернадського, 36, 03142 Київ, Україна
Отримано: 26.07.2017. Завантажити: PDF
Розроблено методологію формування оптимальної конструкційної міцности τср. авіяційних кріпильних прогоничів з титанових стопів з метою збалансованости поєднання властивостей міцности та пластичности шляхом раціонального підбору комплексу їхніх базових механічних характеристик: умовної межі плинности σ0,2, границі міцности σВ, відносного звуження в момент руйнування зразка ψK. Встановлено, що величину конструкційної міцности τср. авіяційних кріпильних прогоничів з титанових стопів формують базові механічні характеристики σ0,2, σВ і ψK, а також показник істинного напруження в момент руйнування зразка SK при випробуваннях на одновісний розтяг. Показано, що з метою підвищення величини конструкційної міцности авіяційних кріпильних прогоничів з титанових стопів до потрібного рівня τср.≅ 850 МПа зусилля технологів мають бути спрямовані на збільшення рівня параметра σ0,2/σВ та зниження величини показника деформаційного зміцнення n перспективних титанових стопів. Умови формування такого комплексу властивостей уможливлюють не тільки цілеспрямовано формувати найліпші значення τср., але й давати обґрунтовану прогнозну оцінку можливости подальшого підвищення цього показника.
Ключові слова: кріпильні прогоничи, титанові стопи, конструкційна міцність, окрихчення, оптимізація механічних властивостей.
URL: http://mfint.imp.kiev.ua/ua/abstract/v39/i09/1197.html
PACS: 46.50.+a, 62.20.fk, 62.20.mj, 62.20.mm, 81.40.Ef, 81.40.Jj, 81.40.Np