Формування оптимальної конструкційної міцности авіяційних кріпильних прогоничів з титанових стопів
О. М. Івасишин, П. Є. Марковський, Ю. Я. Мєшков, А. В. Шиян
Інститут металофізики ім. Г.В. Курдюмова НАН України, бульв. Академіка Вернадського, 36, 03142 Київ, Україна
Отримано: 26.07.2017. Завантажити: PDF
Розроблено методологію формування оптимальної конструкційної міцности $\tau_{ср.}$ авіяційних кріпильних прогоничів з титанових стопів з метою збалансованости поєднання властивостей міцности та пластичности шляхом раціонального підбору комплексу їхніх базових механічних характеристик: умовної межі плинности $\sigma_{0,2}$, границі міцности $\sigma_{В}$, відносного звуження в момент руйнування зразка $\psi_{K}$. Встановлено, що величину конструкційної міцности $\tau_{ср.}$ авіяційних кріпильних прогоничів з титанових стопів формують базові механічні характеристики $\sigma_{0,2}$, $\sigma_{В}$ і $\psi_{K}$, а також показник істинного напруження в момент руйнування зразка $S_K$ при випробуваннях на одновісний розтяг. Показано, що з метою підвищення величини конструкційної міцности авіяційних кріпильних прогоничів з титанових стопів до потрібного рівня $\tau_{ср.} \cong$ 850 МПа зусилля технологів мають бути спрямовані на збільшення рівня параметра $\sigma_{0,2}$/$\sigma_{В}$ та зниження величини показника деформаційного зміцнення $n$ перспективних титанових стопів. Умови формування такого комплексу властивостей уможливлюють не тільки цілеспрямовано формувати найліпші значення $\tau_{ср.}$, але й давати обґрунтовану прогнозну оцінку можливости подальшого підвищення цього показника.
Ключові слова: кріпильні прогоничи, титанові стопи, конструкційна міцність, окрихчення, оптимізація механічних властивостей.
URL: http://mfint.imp.kiev.ua/ua/abstract/v39/i09/1197.html
PACS: 46.50.+a, 62.20.fk, 62.20.mj, 62.20.mm, 81.40.Ef, 81.40.Jj, 81.40.Np